Poslední report jsem publikoval v dubnu a poté se po mně prakticky slehla zem.
Co jsem to proboha za posledních 12 měsíců vlastně dělal?
Leden
Leden byl rozjíždějící měsíc, ve kterém jsem se pomalu dostával do tempa a přitom plánoval první čtvrtletí.
Obsah hlavního projektu pak potřeboval aktualizaci a začal jsem přemýšlet, jestli trošku nezměním jeho formát, aby byl lépe čitelný a rovnou k věci.
Únor a březen
Konec prvního čtvrtletí už byl více nabitý.
Nejdříve jsem prodal kryptoměny se ztrátou 30 % a zainvestoval do bezzrcadlovky pro plánované natáčení videí.
Konkrétně jsem koupil Lumix G80 s kitovým objektivem a 25mm f/1.7
Také jsem se naučil dvě důležité věci o mém lifestylu:
- Nejdůležitější zvyk je chození do coworkingu (jen tak dosáhnu pravidelné produktivity)
- Cvičit odpoledne je pro mě několikanásobně snazší než cvičit ráno
Nakonec jsem opravdu změnil formát obsahu webu, který používám dodnes.
Obsah jsem pak zkoušel outsourcovat, ale těžce jsem nepochodil. Nedokázal jsem sehnat nikoho kvalitního, komu bych mohl důvěřovat, že udrží stanovenou laťku kvality.
To mě však neodradilo od toho, abych si nastavil vysoké cíle pro další čtvrtletí jako publikovat 18 nových článků, 12 mých a 6 outsourcovaných (nutno podotknout, že jeden zabere klidně i 20+ hodin čistého času), a zvýšit průměr počtu zobrazení článků na 4000 / měsíc.
Jako výši sázky jsem si určil, že pokud se mi tyto cíle nepodaří splnit, web prodám.
A to byl můj poslední report na blogu…
Duben
V dubnu jsem se opravdu držel svých plánů. Od rána do večera jsem byl v coworkingu a neúprosně mlátil do klávesnice notebooku.
Ono mi ani moc jiného nezbývalo, když mi vypadl jediný domluvený pisatel, ve kterém jsem viděl alespoň trochu potenciálu, a tak mi rázem přibylo dalších 6 článků na rešerši, napsání a editaci.
Sice nevím jak, ale dokonce jsem k tomu stíhal plánovat i lehčí link building a pravidelně chodit běhat nebo jezdit na kole.
Duben byl bezesporu tím nejproduktivnějším měsícem v roce 2018.
Květen
Víte, co je vůbec to nejhorší na budování obsahových projektů (a často webů obecně)?
Jeden měsíc můžete makat jako šílení a druhý nemusíte vidět žádný dopad. Nebo hůře, stejně jako se mi to stalo v květnu, vaše výdělky můžou začít klesat.
Jediné, co vzrůstalo, byla má frustrace.
Chtěl jsem se tedy v první řadě zaměřit na cash flow, jelikož jsem nečekal, že by se o letní měsíce výdělky nějak zvlášť zlepšily, a tak jsem začal hledat brigádu.
Vzpomněl jsem si na inzerát z Alzy, na který jsem asi před půl rokem narazil. Hledali někoho na SEO.
SEO mi vždycky bylo blízké a možnost přiučit se u takového giganta, jakým Alza bezesporu je, mi přišlo jako dobrá příležitost.
Další ráno jsem jim tak na inzerát odpověděl a během pár hodin už mi volali. Prý že spíše hledají někoho na plný úvazek, ale třeba bychom se mohli domluvit.
Poslal jsem jim tedy CV (které jsem nejdříve musel sepsat, jelikož jsem nic takového ještě nepotřeboval 😀 ), vypracoval case study na otestování mých znalostí a následně jsem byl pozván do alzovských kanceláří.
Byl to můj první pohovor v životě, takže jsem úplně nevěděl, co čekat. Ale myslím, že vše probíhalo poměrně hladce, celkem jsme si sedli a na konci schůzky mi bylo rovnou řečeno, že by o mě měli zájem. Ovšem raději by někoho, kdo by byl ochoten do firmy investovat více času než jen částečný nebo poloviční úvazek.
Celou cestu domů jsem nad tím přemýšlel, ale tak nějak jsem už znal svoji odpověď. Šel jsem do toho s tím, že bych rád nějaký přivýdělek a něco se naučit. Nicméně kariéra v Alze mi nic neříkala.
Mimochodem, na pohovoru mi řekli, že se jim moc líbil můj blog. Takže pokud přemýšlíte, jestli si ten svůj založit, určitě je to dobrá cena, jak se trochu zpropagovat. 😊
Ovšem celá tahle situace mě podstatně nahlodala:
Když o mě mají zájem v Alze, mohl bych něco najít i někde jinde?
A tak začalo to nejšílenější období v celém roce…
Červen
Začal jsem tedy prohledávat pracovní nabídky největších IT e-shopů a došlo to až tam, že jsem několikrát denně aktualizoval inzeráty na Jobs.cz.
Poslal jsem hromadu mailů a stále si záložkoval další a další nabídky, které mě zaujaly.
Naprosto jsem zapomněl na svůj projekt a na podnikání obecně. Úplně mě pohltila představa, že bych mohl mít pro změnu trošku „normální“ práci. Že budu mít pevný režim, budu spolupracovat s novými lidmi, dostanu nijak se nevykyvující výplatu a po páté odpolední už nic nebudu řešit.
Pro většinu lidí na světě každodenní rutina, pro mě něco nového a naprosto nepředstavitelného. 😀
Zabrouzdal jsem i mimo online a/nebo marketing obor a domluvil si třeba pohovor na pozici herního beta testera u Grip Digital, kteří sídlí na Andělu, asi 15 minut ode mě.
Jsem sice kovaný hráč, ale o testování her jsem věděl prd, a tak jsem pročítal a zhlížel všechny dostupné materiály. Také jsem dostal pár rad od kámoše, který testuje tanky ve Wargamingu.
Vyzbrojen nově nabytými znalostmi a prvotřídním bug reportem jsem šel na pohovor. Nutno říct, že jsem byl podstatně nervóznější než předtím u Alzy.
Kluci mě pak chvíli vyzpovídávali a z mého pohledu všechno vypadalo poměrně dobře. Nakonec přišla otázka na úvazek a na finance. Opět mi bylo řečeno, že hledají spíše někoho na plný úvazek, ale že si konkrétnější hodiny a ohodnocení napíšeme ještě online.
Hned jak jsem přijel domů už na mě čekal mail, na který jsem odpověděl a poprvé jsem polevil: Ok, vzal bych to i na plný úvazek.
Za týden jsem dostal odpověď. Dali přednost jiným.
Uf, to zabolelo.
Červenec
Měsíc pryč a já pořád bez žádného posunu.
Po neúspěšném ucházení se o pozici herního testera jsem největší naděje vkládal do CZC, jelikož hledali někoho na marketing juniora a pak o něco seniornější pozici, která spočívala ve správě obsahu, PR a komunikace s influencery.
Především ta druhá pozice mi přišla jako naprosto ideální. Dobře se prolínala s tím, co právě dělám, takže bych mohl využít své schopnosti a zároveň získat nějaké nové zkušenosti a kontakty.
Nicméně jsem ani po třetím mailu nedostal žádnou odpověď. Nic. Nada.
Až po nějakém čase jsem se oklikou dostal k odpovědi skrz HR Mall Groupu.
Prý už někoho mají.
Ačkoliv to nejspíše určitě bude znít arogantně, myslím, že tímhle výběrem udělali chybu.
Měl jsem pak ještě jeden pohovor. V Mironetu, na pozici copywritera.
Už když jsem se tam přes celou Prahu plahočil, připadal jsem si tak divně, zoufale, otráveně. Nepomohlo tomu ani to, že jsem odpovídal na ty samé otázky, které jsem slyšel už pár týdnů předtím. Když hovor přešel k šíři úvazku, odevzdaně jsem kývnul i na ten plný.
Nicméně na konci pohovoru mi ještě dali papírek s textem, ve kterém byly uměle vytvořené mezery na místech, kde má být i/y.
Chvíli jsem se na něj zaraženě díval a pak jsem měl co dělat, abych nahlas nevykřikl:
CO TU SAKRA DĚLÁM?!
Po tomhle pohovoru jsem všechno odmítl, zrušil a s hledáním práce nadobro skončil.
Tohle prostě není ta správná cesta.
Srpen
Na přelomu července a srpna jsem pak ještě sledoval poptávky na Webtrhu. A musím říct, že mě tenhle web zas trochu zachránil. 🙂
Našel jsem tam inzerát Milana Pichlíka, který zrovna sháněl affiliate manažera do své nové sítě. Psal o přibližně 10 hodinách týdně, což bylo pro mě naprosto ideální, a tak netrvalo dlouho a plácli jsme si.
Kromě toho, že jsem se zaučoval do práce v affiliatu z té druhé strany, jsem se naplno vrátil k podnikání a svému projektu.
Akorát včas pro nový algoritmus Googlu!
První zahraniční reporty ohledně Google algoritmu.
Vypadá to tak, že nejvíce to schytaly weby o zdraví. https://t.co/ea6JN0htaB— Jan Šimečík (@jansimecik) August 6, 2018
Jak se během pár dní ukázalo, propad nebyl jen u webů o zdraví, ale také u toho mého…
Už takhle zubožená návštěvnost a výdělky se ještě propadly a mě tak nezbylo nic jiného než zatnout zuby.
Jelikož o kvalitu obsahu nemám pochyb, zaměřil jsem se na technickou stránku webu. Nechal jsem si updatnout PHP serveru na verzi 7.0, která web výrazně zrychlila…
Tak jsem si nechal updatnout PHP serveru na 7.0 – to je ale rychlost! pic.twitter.com/dWJ9mhKC4N
— Jan Šimečík (@jansimecik) August 18, 2018
… a pak jsem kompletně překopal webdesign do modernějšího, čistého hávu s prvky EATu.
Celej víkend jsem dělal na redesignu webu. Updatoval jsem šablonu, tak jsem si řekl, že by se hodilo ji zase trochu oživit.
A teď musím pyšně říct, že je to čistej fajr! pic.twitter.com/TYg0AQW0WM
— Jan Šimečík (@jansimecik) August 20, 2018
Moc mi v tom pomohl Local by Flywheel, který vřele doporučuju pro testování lokálních instalací WordPressu.
Jinak tohle je naprosto geniální program pro vytvoření lokálních WordPress webů za účelem testování.
Díky němu jsem si ozkoušel kompatibilitu šablony/pluginů před přechodem na PHP 7.0 a teď v něm pracuju právě na redesignu.https://t.co/C6Ma5hfrEADoporučuje 10/10 WordPressáků.
— Jan Šimečík (@jansimecik) August 20, 2018
Září, říjen a listopad
Podzim mi pak už trochu splývá dohromady.
V Affiliate Agency jsem se začal rozkoukávat, dostal jsem pod sebe další programy a úkoly a povedlo se mi udělat první větší průser při počítání částek k fakturaci. 😀
Na hlavním projektu probíhala sporadická publikace nového obsahu. Více jsem se ale zaměřil na vyhodnocování jednotlivých článků a roztřídění a prioritizaci těch budoucích.
Affiláci (#czaffil) a další majitelé obsahových webů:
Vypočítáváte si nějaké přibližné ROI předtím, než vytvoříte a publikujete obsah? Nějakou pomůcku pro prioritizaci? Kromě hledanosti kws v Googlu?— Jan Šimečík (@jansimecik) September 30, 2018
Například jsem zjistil, že obsah, který mi dělá zdaleka největší návštěvnost, nemá tak vysoké RPM jako třeba méně navštěvovaný článek, který navíc nemusí být tak často aktualizován.
Ani teď v tom nemám úplně jasno, jelikož je třeba všechno otestovat, ale bezesporu mám efektivnější publikační plán, který se budu snažit dále optimalizovat.
Ke konci roku jsem také častěji přemýšlel, jestli to všechno má vůbec cenu. Respektive zdali se vyplatí budovat velký projekt pro CZ/SK trh.
K prvnímu bodu: Nad tímhle přemýšlím poslední půlrok/rok.
Vyplatí se ještě dělat kvalitní projekty pro CZ/SK trh?
(Klíčové je to slovo "kvalitní")Není lepší vzít to úsilí a dát ji do zahraničního projektu, kde je prostor na růst a zisk daleko větší než na našem malém trhu? https://t.co/Hz07hLllgK
— Jan Šimečík (@jansimecik) October 18, 2018
Když se totiž podívám na české prostředí na internetu, drtivá většina projektů mi přijde dost nekvalitní. Těžko říct, jestli se kvalita pro tak malé publikum nevyplatí nebo to takhle lidem zkrátka stačí. Z tohohle ohledu mám trochu obavy i co se týče vytváření videoobsahu.
Mimochodem, naivně jsem si myslel, že první videa už budu mít někdy v půlce roku. Teď to ale odhaduju až někdy na Q1 2019.
K tomu se taky trochu váže to, že se z Prahy po 3 letech stěhuji. Na konci listopadu jsem se pevně rozhodl a k počátku únoru budu bydlet u táty, přibližně 20 minut za Prahou.
Rozhodnutí padlo především kvůli dvěma důvodům:
- Výrazně si snížím náklady, přičemž se mi zlepší cash flow pro outsourcing a uvolní se prostředky pro nějaké to cestování
- Budu mít k dispozici pokoj navíc, který si můžu přestavět do studia na natáčení.
Do Prahy se dřív nebo později určitě vrátím, ale v současnosti je tohle tou nejrozumnější volbou.
Prosinec
Dlouho jsem nehodil své myšlenky do digitálního prostoru, a tak jsem se v prosinci publikoval další narozeninový článek (z čehož se pomalu stává tradice):
Dnes je mi 26 let. A stále pořádně nevím nic o sobě samém, natož o životě.
Trochu jsem se zamyslel nad svou situací a co bych chtěl změnit. Takhle černé na bílém to pak člověku pomůže dát formu a nadhled.
Jelikož byla vánoční sezóna v plném proudu, na webu už probíhaly jen takové ty poslední úpravy a spíše jsem dohlížel na to, aby vše fungovalo.
Z osobního hlediska jsem pokračoval v pravidelném posilování, které jsem započal někdy v půlce října, poté co jsem si zašel na InBody měření, kde mi vyšlo hrůzných 28 % tělesného tuku.
Jako zas takový tlouštík jsem nebyl (66kg/163cm), ale jelikož jsem neměl moc vysoké procento svalové hmoty, a to především v horní části těla, tak se ta relativní hodnota tuku vyšplhala až na tohle šílené číslo.
Od té doby si plánuji jídla, vařím si na týden dopředu, vytvořil jsem si tréninkový plán a teď už nemám daleko do té nejlepší formy, co jsem kdy měl. Určitě jsem zvědavý, jak bude vypadat další měření, až si na něj za pár měsíců dojdu. 🙂
Nakonec jsem ještě stihl vychytat supr akci na Amazonu, kde jsem sehnal set softboxů za 50 € (to se snad ani těm Číňanům nemůže vyplatit 😀 ), které se mi budou v příštích měsících hodit, a pak už jsem jen užíval svátky a konec roku.
Zhodnocení roku 2018
Když si přečtěte plány, které jsem sepsal v reportu 2017, zjistíte, že jsem drtivou většinu nesplnil. Buď jsem byl hodně naivní nebo se ten rok vyvinul úplně jinak, než jsem očekával.
Kdo by taky čekal, že si po nějakých 7 letech podnikání budu hledat práci? 😀
Přijde mi, že plánovat si celý rok dopředu není moc užitečný – nebo to prostě neumím.
Pro rok 2019 si tak chci spíše nastavit jen nějaký směr a konkrétní cíle implementovat až do čtvrtletních a měsíčních plánů.
O tom se ale více rozepíšu až v prvním letošním reportu.
Co si z tohoto roku ještě odnáším…
Knihy
Přečetl jsem 12 knih, ale mohlo jich být více než dvojnásobně. :-/ Jejich seznam najdete zde.
- V prosinci jsem do seznamu přidal Can’t Hurt Me od Davida Gogginse (David je prostě šílenec s neuvěřitelným příběhem) a The Subtle Art of Not Giving a Fuck od Marka Mansona (jako letitý čtenář jeho blogu nemůžu nic než doporučit).
Články
Podle Pocketu jsem ale přečetl obsah v délce 15 knih, což mě zařadilo do vrchních 5 %. Takže to s tím čtením nebylo až tak špatný. 🙂
Pár článků, které mě zaujaly:
- How to Build Category Pages that Rank + Convert 10x Higher (Zyppy.com)
- How I Stay Productive (Natealison.com)
- How to Pick a Career (That Actually Fits You) (Waitbutwhy.com)
- How to Cure Anxiety – One Workaholic’s Story, Six Techniques That Work (Tim.blog)
- Where Clickbait, Linkbait, and Viral Content Fit in SEO Campaigns (Moz.com)
- Why 536 was ‚the worst year to be alive‘ (Sciencemag.org)
- Expired Domains for SEO: Generating Up to $35K/m from Best Product Reviews (Detailed.com)
- Chcete pasívny príjem z internetu? Tak budujte autoritatívne weby (9 dôvodov, prečo to dáva zmysel) (Chodelka.sk)
- Jak najít focus a mentální stabilitu? (Podnikanivusa.com)
- Podnikáte pro peníze, nebo pro radost? (Seopizza.cz)
Podcasty
Nedokážu se moc soustředit při poslechu podcastů, a tak jsem rád, že spousta z nich začíná být i ve formě videa.
- Oblíbil jsem si tak H3H3 podcast, kde doporučuji hlavně díly s Jordanem Petersonem (1,2), DeadMau5em, Ninjou a Bo Burnhamem
- Ovšem objev roku je pro mě Joe Rogan Experience. Nejlepší díly jsou pak opět s Jordanem Petersonem, Elonem Muskem, MKBHD, Dr. Rhondou Patrick, Firasem Zahabim a Davidem Gogginsem.
V hlavě se mi rodí myšlenka, že bych v budoucnu udělal vlastní podcast. Nic ale neplánuji, zatím je to opravdu jen myšlenka.
Filmy
- Jako milovník komiksů jsem si nemohl nechat ujít Infinity War a byla to opravdu skvělá kulminace příběhů z MCU. Už se těším na Marvelku a Endgame (i když ten název je šílenej).
- Ještě více mě překvapil Spider-Man: Into the Spider-Verse, od kterého jsem zas tolik nečekal. Dostalo se mi ale kreativně zanimovanýho a zrežírovanýho filmu, který mi vyrazil dech (doporučuji zkouknout alespoň tenhle rozbor).
- Superhrdiny stranou, další skvělý filmy byly Ready Player One a Bohemian Rhapsody.
- Normálně na dokumenty moc často nekoukám, ale Won’t You Be My Neighbor? byste si neměli nechat ujít.
- Bohužel jsem nadobro přišel o možnost setkat se se Stanem Leem 🙁
Seriály
- 2018 byl na seriály poměrně chudý. Vynikl akorát Titans, který je kvalitou úplně jinde než DC seriály na CW, nebo třetí série Daredevila, která zase posunula laťku seriálové kinematografie. Líbila se mi i minisérie Maniac s Jonahem Hillem a Emmou Stone.
- Zabrouzdal jsem tedy spíše k starším věcem jako Peaky Blinders („Peaky fockin‘ Blinders!“) a Seinfeldu (nevšímejte si hodnocení na CSFD, od 3.-4. série je to geniální). Obojí ze dvou naprosto odlišných důvodů vřele doporučuji.
Hudba
- Skokanem roku byl pro mě Post Malone. Stoney je dobrý album, ale beerbongs & bentleys můžu poslouchat pořád. Sunflower ze Spídyho je pak taky pecka.
- Bohužel nás opustili Avicii a Mac Miller. Oba mladí kluci, kteří měli ještě hodně alb před sebou.
Hry
- Konečně vyšlo Kingdom Come: Deliverance od českých Warhorse (v jejichž čele je Dan Vávra, tvůrce legendární Mafie). KC:D jsem backoval před lety na Kickstarteru a jsem rád, že se jim takhle povedlo. Určitě doporučuji!
- Na Steamu je skvělý program Wallpaper Engine, přes který si můžete nastavit různé animované pozadí plochy. Stojí pár éček a vybere si každý. Doporučuji!
- OG mě mega překvapili, když vyhráli The Internationals 8. I když Dotu nehrajete, podívejte se na finále. Sice tomu asi nebudete rozumět, ale ten hype vás naprosto pohltí.
- Svůj souboj s rakovinou prohrál John „TotalBiscuit“ Bain, který patřil k mým oblíbencům v gamingové části Youtube a který mě svou sérií s Purgem znovu přitáhl k Dotě.
Další reporty, které jsem četl
- Diginomád Zbyněk Buřival
- Josef Kroupa
- František Szabó
- Milan Pichlík
- Ondřej Michal
- Affilák Maigi
- Ondřej Martínek
- Radek Strouhal
Přeju všem šťastný a úspěšný rok 2019!
Z té deprese nad českým czaffilem si nedělej těžkou hlavu – obsahové weby jsou opravdu řehole a dlouhodobý projekt (u mě plodí ovoce až po opravdu letech -3-5 třeba). Dle mě je CZ trh stále dostatečně velký, aby tu vznikaly další a další kvalitní weby, ale bohužel nerostou levně a rychle jak si všichni představujeme.
Jinak v dnešní době mi nepřijde špatné být zaměstnaný jako markeťák, ty platy jsou v dnešní ekonomické špičce neskutečné, a ten klid… každé má něco do sebe 🙂 A peníze z toho bys mohl investovat do koupě webů (a ne stavění vlastních).
Já jsem ty náročné začátky zvládl tím, že jsem celou dobu nějaké zakázky měl(copy, pak aff. man.), takže jsem nebyl živý z webů a díky tomu jsem je mohl pomalu budovat, špatně směrovat, kurvit, kazit, opravovat, všechno přepisovat, …
Spolupráce s Milanem tě určitě posune, v affilu a seo je to mistr, který ti určitě poradí dobře 🙂
Ať se ti daří v letošním roce!
Díky, Ondro!
Můj problém asi bude ten, že jsem po těch letech stále netrpělivej a rád bych všechno teď hned. 😀 Třeba to bude letos jiný. :))
Taky ti přeju úspěšný rok!
Pěkný report. Můžu se zeptat, v jakých cifrách se v Praze pohybují platy markeťáků juniorů v eshopech typu Alza, CZC atp.?
Díky, Dave!
Když jsem se ptal na pozice juniorů, tak mi bylo většinou řečeno, že hledají spíše nějakého studenta/absolventa, kterého si zaučí. Takže tam bych to odhadoval max. na průměrný pražský plat (ale můžu se plést).
Veľmi pekný report. Bavilo ma to čítať o tých pracovných pohovoroch a prípravách na ne a presne som sa zamyšlal nad tým, že ako by som sa k tomu postavil ja alebo čo je správne riešenie (najvhodnejšie). Myslím že si is nakoniec veľmi dobre vybral a okrem nejakého bočného cash flow sa aj všeličo naučíš. Čo sa týka samotného roku 2018 – tak bol to určite turbulentný rok najmä google updaty v druhej polovici roka – ktoré určite veľa ľuďom otvorili oči a ukázali nám, že aj niekoľko ročná kvalitná práca zo dňa na deň môže takmer zmiznúť, kvôli tomu že si veľký google povie že zmení pravidlá. Treba určite diverzifikovať, diverzifikovať a nespoliehať sa pri serióznejších projektoch len na seo.
Díky, Peto!
Jsem rád, že se ti ta část o pohovorech líbila. Sice to bylo v těch měsících peklo, ale chtěl jsem se o to podělit i s ostatními. 😀
Mě tenhle update trošku nakrkl, protože mi nepřišlo, že dělám něco úplně špatně. Obsah mám lepší než konkurence, ale v link buildingu jsem ještě trochu pozadu a většinu mám řešenou přes přesměrování domén ze starých projektů. To se Googlu asi nelíbilo. :-/ Každopádně doufám, že se mi podaří dostatečně vyrůst a nabrat autoritu, která by mě pak v budoucnu chránila před takovými updaty. 🙂
Ještě jednou díky!
Tvoje nadšení z hledání práce naprosto chápu, začátkem roku jsem si taky hledal novou práci a dost mě to bavilo, i když to vůbec nebylo v oboru marketingu.
Co se týče těch neúspěchů s weby. Nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale měl jsi naplánovaných zhruba 36 článků, které měli vyjít během tří měsíců. Vychází mi to asi 4 články za 10 dnů, což mi přijde strašně nízké číslo.
Pokud to nejsou články, u kterých očekáváš vysokou čtenost, nedokážu si představit, jak by tě to mohlo uživit.
Když jsme před cca 7 lety stavěli půjčkové weby, psal jsem 10 článků (každý zhruba o normostraně) denně, nahodil jsem WordPress, udělal základní šablonu a obsah jsem tam nahodil, všechno asi za jednu desetihodinovou směnu. Tehdy ještě nebylo potřeba mít tak dlouhé články, ale během 5 dnů jsme mohli pokrýt 50 klíčových slov, což je skoro dvojnásobek toho, co plánuješ ty za 3 měsíce.
Neber to jako kritiku, ale pokud bych něco začínal na plno já, snažil bych se pokrýt co nejvíc klíčových slov (dneska už se spíš pokrývají celá témata), i s horším obsahem a postupně to ladit.
Já si jen tak ve volném čase kopíruju a přes Translator překládám nabídky práce na Islandu, na webu mám asi 2 nebo 3 vlastní články a návštěvnost pořád roste. Když jsem viděl, že ti i dneska funguje, přemýšlím, že na některých mých projektech začnu jen s přeloženými články (z ENG do CZ) a v pro anglický web budu dělat něco jako spin články (podobné články, jen se záměnou některých slov). Někdy i tohle stačí k tomu, abys získal traffic.
Minimálně se ale tvoje články začnou indexovat a budou zrát, potom během té doby můžeš klidně pracovat na kvalitním originálním obsahu o několika NS, jak to má Google rád.
Díky moc za komentář, Radku!
Abych ti to s těmi články upřesnil:
Jedná se o tématické – řekl bych – clustery o zpravidla několika tisících slov (a to už jsem jejich formát zkrátil). Většinou mají několik úrovní nebo podkategorií, a tak rankují na stovky klíčových slov. Průměrnou návštěvnost na článek mám přibližně 2 tisíce / měsíc, ale funguje tu pravidlo 80/20, takže ty nejlepší kousky mají návštěvnost násobně vyšší.
Rešerše, napsání a v menší míře i publikace takového článku zabere opravdu spoustu času. Řekl bych, že jeden týdně se dá zvládnout, možná i tři během dvou týdnů.
Nicméně počítám s tím, že se ten čas rapidně zkrátí, až naberu lidi, kteří se budou věnovat určitým tématům podrobněji a nebudou tak muset skákat od jednoho k druhému, jako to teď dělám já.
Takový obsah je pak sice potřeba cyklicky aktualizovat, ale pokud se tyto úpravy udržují, tak jeho návštěvnost nepadá, naopak stoupá, společně s autoritou webu.
Stejně jako vytváření nového obsahu pak budou aktualizace méně časově (a pro mě finančně) náročné, až na nich budou pracovat vybraní lidé.
(Ono to všechno bude jasnější, až konečně ten projekt představím. Samotnýho už mě to takhle nebaví. 😀 )
Heleď to spinování článků mi nepřijde jako rozumný směr. Tedy pokud jsem to pochopil tak, že chceš vytvářet takový ty šílenosti pomocí The Best Spinner apod. programů. To je pak odpad z roku 2010 bez hodnoty. :-/
Ještě jednou díky za koment!
Pekný reportík.
Trosku si myslim, ze si sa zbytocne nechal odradit zlymi spolupracami a nehladal uz dalej novych ludi. Ten spravny clovek vzdy tam niekde je, len ho treba najst a mozno sa aj par krat spalit 😀 Hlavne pri tom copywritingu je to take divne…obcas mi pride, ze kazdy si mysli, ze „vie pisat“. Takze byt tebou, dam tomu druhu sancu a pomalicky nech projekty rastu, aj ked mas inu pracu. Obsahove weby su take no…najprv treba investovat vela casu a penazi a potom az vidis vysledky.
Pridavam aj svoj reportik: https://www.chodelka.sk/rok-2018/
P.S.: s vyssou produktivitou v coworkingu na 100% suhlasim 🙂